NATI
Nevünk jelentése és hitvallásunk:
„A Nati, a Natália név rövid alakja.
Jelentése, az Úr Jézus születésnapja. Életfeladata, hogy tisztességre neveljen és tanítson. A név tulajdonosa minden helyzetben keresi a tökéletes megoldásokat, emiatt sokan várják segítségét.”
Alapítónk a KÖSZ Közlekedéskultúra Szolgálat Alapítvány hívott életre bennünket. Az alapítványunk szakmai és társadalmi célkitűzéseit támogatjuk, valósítjuk meg. Alapítványunkról a www.kozlekedeskultura.hu oldalon informálódhat.
Tanítunk és segítünk, fiataloknak, diákoknak azzal,
hogy a jogosítványhoz jutásukat megkönnyítjük a TOD Támogatott Országos Diákjogsi Rezsicsökkentő Programmal. Információ a www.diakjogsi.hu oldalon.
Szülővárosunknak Szombathelynek,
mert az Éhen Gyula Akadémia és Ösztöndíj programmal a városunk fiataljait tanítjuk és ösztönözzük arra, hogy városunkban éljenek. Információ a www.egyakademia.hu oldalon.
Autósiskoláknak úgy,
hogy hatékonyabban és tudatosabban működjenek. Számukra komplex fejlesztési együttműködést, vagy célzott, eredményességet javító megoldásokat kínálunk, akár térítésmentesen.
Referenciánk: Mátrix Autósiskola – kb. 6 év együttműködés, 13 oktató, 2000 tanuló, 300 millió forint, hatékony és gazdaságos működés. www.matrixautosiskola.hu
A gépjármű szakoktatókat segítjük
- munkával, kiemelt óradíjakkal, bónuszokkal, minimum havi 900.000-1.000.000,-Ft kereseti lehetőséggel. (Télen, tavasszal is, amikor sokkal kevesebb a tanuló, vagy van iskola, ahol nincs!)
- vállalkozói, vagy munkavállalói jogviszony lehetőségével;
- sokkal olcsóbb autóalkatrészekkel kiemelt kereskedelmi partnerünktől, hogy az oktató autó szervizelésére, fenntartása kevesebbet vigyen el a családi kasszából,
- Magyarországon belül, komoly anyagi áttelepülési támogatással fél évig,
- szakmai, adózási, jogi, gazdasági javaslatokkal;
- társadalmi jószolgálati programokban való részvételi lehetőséggel;
- klassz oktatói csapattal, közösséggel :) (Mi sárkányhajózunk is!)
- biztos jövővel!
Interjú Batiz Sarolta Laura domonkor nővérrel és közgazdásszal
2020. május - Szombathely - Brenner János Áltatlános Iskola és Gimnázium
Jóságra való törekvés a vállalkozásban
Profitmaximalizálás helyett, nyereségünk optimalizálása, a közjó szolgálta, s a jövedelmünk egy részének visszaszolgáltatása az emberi környezetünknek, amivel városunkat, nemzetünket tehetjük jobbá – ez az új közgazdasági és keresztény paradigma köthető Baritz Sarolta Laura domonkos nővér, közgazdász nevéhez, aki tavasszal Szombathelyen járt. A Háromdimenziós gazdaság című könyv szerzője a Honderű Asztaltársaság összejövetelén vett részt akkor, majd előadást tartott a Brenner és a Bolyai iskolában, ezt követően pedig a Brenner Est vendége volt. Laura nővérrel a szombathelyi látogatása alkalmával beszélgettünk.
– Ismerem a piaci világ működését, magam is dolgoztam multinacionális cégnél, van rálátásom a humán erőforrás, valamint a kis és a nagyvállalkozások területére is. Egy vállalkozónak, vállalat vezetőnek mindig meg kell fogalmaznia, hogy honnan hova akar eljutni, egyáltalán mi a maga és a gazdasági tevékenységének a végső célja és az eléréséhez milyen piaci, szakmai és emberi környezetre, munkatársakra van szüksége. És itt, a „szereplőválogatás” már fontos momentum: olyan emberekkel érdemes körül vennie magát a vállalkozások vezetőinek, akik a jóra törekszenek, akik rendelkeznek megfelelő erkölcsi megfontoltsággal. Senki nem ígéri, hogy királyi útja lesz a sikeres vállalkozásnak, közel sem, sőt, mint Madách fogalmazott: „az élet küzdelem, s az ember célja e küzdés maga”.
Ugyanakkor rengeteget tanulhatunk ezen a rögös úton: erényekkel gazdagodunk, úgy, mint a bölcsesség, a türelem, az empátia – és itt jutunk el tulajdonképpen az általam képviselt nézethez: hiszem, hogy a vállalkozások az egymáshoz és környezetükhöz kapcsolódva, együttműködve a nyer-nyer-nyer kölcsönhatásban tudnak leginkább sikeresek és fenntarthatóan nyereségesek lenni. Csak így és erre tudatosan törekedve gyarapodhatnak emberi közösségeink, városunk, hivatásunk, nemzetünk és egyházunk. A társadalmi felelősségérzet, az egymás iránti szeretet, felelősségtudat mind-mind olyan tulajdonságok, amelyek kiemelik, példaértékűvé tesznek egy vállalkozót, vezetőt.
Laura nővér úgy látja: minél több hiteles ember vállalja fel a szakmai és társadalmi közösségeinkben az együttműködésre, a kölcsönös adásra hangsúlyt fektető gondolkodásmódot, - amely gazdálkodásban és vezetésben is megmutatkozik, - úgy változhat meg az életünk rendszere és minősége, aminek alapja és végső célja az ember, vagyis az ő kiteljesedését jelentő közjó megvalósítása.
A szolgáló vezető fogalma a nyugati kultúrákban már elismert fogalom, mint ahogy a társadalmi vállalkozások is nagy számban vannak jelen Európában. Itt az alapvető különbség az, hogy a vállalkozás célja nem a profitmaximalizálás, hanem a nyereségoptimalizálás. A profit a társadalmi vállalkozó számára csupán egy eszköz, az érték megvalósításához. Ez annyit jelent, hogy a gondviselő, empatikus vezető tudja, hogy mire van saját magának és a vállalkozásának szüksége a fennmaradáshoz, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy mennyit tud áldozni a társadalomra, a közvetlen közegre, amelyben él és dolgozik. A jóságra való törekvés az egyik legfontosabb feladatunk, és hiszem, hogy a keresztényi értékek bennünk vannak. Az államnak is fontos szerepe van a példamutatásban. Mert nemcsak az a lényeg, hogy mennyivel nőtt a GDP, hanem az is, hogy ebből mennyit fordítunk oktatásra, egészségügyre – hangsúlyozta a közgazdász, aki később egy pszichológiai felmérés eredményével támasztotta alá érvrendszerét.
– Az anyagi javak élvezete csak bizonyos szintig okoz boldogságot, a hedonista életszemlélet, a felhalmozás csak ideig-óráig ad örömforrást. Az igazi boldogság az emberek többsége szerint az, ha megtervezi, majd eléri a célját, útközben erényekkel gazdagodik, a végállomáson pedig jónak érzi magát. Teljesen igaz ez a vállalkozásokra is: ha nemcsak magunkra figyelünk, hanem másokra is, akkor épp úgy meglesz az anyagi biztonságunk és mindenképpen nagyobb haszonra teszünk szert, mert tettünk embertársainkért és összességében pedig jónak érezhetjük magunkat, mert – az ÉrMe háló szlogenje szerint - az üzlet, több, mint profit. – zárta szavait Laura nővér.
Pék Ciprián